معرفی برند پرجذبه

 

دو شیوه برای نگریستن به لغزش (شکاف) برند وجود دارد : 

1) آن یک مانع طبیعی در ارتباطات ایجاد می کند 

2) آن یک مانع طبیعی برای رقابت ایجاد می کند

شرکتهایی که چگونگی پرکردن لغزش را یاد گرفتند،  یک مزیت برجسته نسبت به آنهایی دارند که نمی دانند چگونه این لغزش را پر کنند. وقتی ارتباطات برند دست نخورده و بی عیب (کاملا واضح و قوی) طی می شود، بدون انحراف، اغتشاش، یا نیاز به تفکر زیاد در باره آن، مستقیما به سوی مغزهای مردم می رود. این قضیه «فاصله روانی» بین شرکت ها و اجزای تشکیل دهنده آنها را برای آغاز یک رابطه تقلیل می دهد. این پیام های عبور کننده از لغزش، و تقلیل دهنده لغزش، بلوک های سازنده ی یک برند پرجذبه (دارای توان ذاتی رهبری) هستند.

شما می توانید بگویید کدام برندها پرجذبه هستند، زیرا آنها موضوع همیشگی در محاورات فرهنگی و گفت و گوهای بین مردم هستند. برندهایی از قبیل کوکاکولا، اپل، نایکی، آی.بی.ام، ویرجین، آکیا، بی.ام.و و دیسنی، شمایل های (نماد تصویری) مدرنی شده اند، زیرا آنها برای چیزهایی تلاش و فعالیت می کنند که مردم می خواهند - مثل شادی، هوش، قدرت، موفقیت، راحتی، سبک، عشق مادرانه و تخیل. برندهای کوچک تر نیز می توانند پرجذبه باشند. شرکتهایی از قبیل جان دییر، گوگل، سیسکو، وایکینگ، پالم، تاپرورو تِرِین همگی تأثیری جاذب و پرنفوذ بر مخاطبان خود دارند. وقتی یک پیمانکار AC شعار «سخت است تا یک تِرِین را متوقف کنیم» را می خواند، او فکر می کند شعار شرکت «صحیح است».

یک برند پرجذبه (دارای توان ذاتی رهبری) می تواند به عنوان محصول، خدمت، یا شرکت برای چیزی که مردم معتقدند جانشینی برای آن وجود ندارد، تعریف شود. شگفت آور نیست که برندهای پرجذبه با سهم بازاری 50% یا بیش تر، اغلب در طبقات خود ادعای جایگاه برجسته را دارند. آنها هم چنین تمایل دارند تا نسبت به محصولات و خدمات ژنریک (عمومی)، بالاترین قیمت ها(برتری در قیمت) را تا حدود 40% بیشتر خواستار باشند. و از همه مهمتر که آنها کم تر احتمال دارند دستخوش و قربانی فرایند تبدیل شدن به کالای عادی شوند.

از جمله نشانه های یک برند پرجذبه، وضعیت رقابتی شفاف، حس صحت عمل و وقف به مقوله ی زیبایی است. چرا زیبایی؟ زیرا مقوله زیبایی، زبان احساس است و در جامعه غنی از اطلاعات و فقیر از لحاظ زمان، مردم برای احساس، بیش از اطلاعات ارزش می نهند.

مسأله ی زیبایی آنقدر قدرتمند است که می تواند یک کالای عادی را به محصول برتر در قیمت تبدیل کند. آیا این عبارت بنده را قبول ندارید؟ به برند مورتن نگاهی بیندازید. نمک معمولی رومیزی، کالای مصرفی نهایی است مگر اینکه آن تصویر یک دختر کوچولو را بر روی بسته بندی داشته باشد.

هیچ محصول ملال آور و پوچی وجود ندارد، الا برندهای پوچ و بی معنی. هر برندی که با شجاعت و تخیل کافی حمایت شود، می تواند به برند پرجذبه تبدیل شود. اما ابتدا نیاز دارید تا در پنج اصل برندینگ، متبحر و استاد شوید.

1. متمایز شوید

2. همکاری کنید

3. نوآوری کنید

4. اعتبار ببخشید

5. فرهنگ سازی کنید

 

 برچسب ها

معرفی برند پرجذبهبرندطراحی برندلغزش برندشکاف برندشکست برنداشتباه در برندینگبرندینگزیبایی برندلوگوی زیبارقابت برندطراحی لوگوطراحی حرفه ایطراحی آرمطراحی لوگوی زیبا

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات: