تعریف لوگو:
لوگو یک شناخت سریع ، الهام بلادرنگ ، ایجاد حس صداقت و اعتماد است و در عین حال می تواند برعکس همه این ها هم باشد . لوگو معرف شرکت و تجارت شما و یا خدمتی است که ارائه می دهید . معمولا لوگوها از نوشتار ، فرم ، رنگ و حجم تشکیل می شوند .
لوگوی خوب عبارت است از یک لوگوی ممتاز ، اختصاصی ، کاربردی و در عین حال ساده . پنج ویژگی اصلی را می توان برای یک لوگوی خوب نام برد :
سادگی ماندگاری در ذهن قدیمی نشدن به مرور زمان همه منظوره بودن مرتبط بودن
خصوصیات یک لوگو خوب
هر آرم خوب برای اینکه در انجام وظیفه ی خود موفق آمیز عمل کند از تعدادی ویژگی ها برخوردار می باشد:
- سنخیت: باید ارتباط مستقیمی بین نام تجاری و نوع کسب و کار برقرار باشد
- معنی: متناسب با برداشت مخاطب و ارتباط معنایی مستقیم با موضوع هدف
- پایداری: باید قدرت پایداری در طی زمان و تحمل مد های مختلف را داشته باشد
- انعطاف پذیری: لوگو شما باید پتانسیل کاربردی در بسیاری از زمینه های مختلف را داشته باشد:
- قابلیت ارائه به صورت سیاه و سفید و همچنین تمام رنگی
- قابلیت ارائه به صورت آنلاین و قابل چاپ
- قابل تغییر در مقیاس بدون تغییر در ظاهر لوگو
- قادر به حقوق مالکیت خود از نظر قانونی