لوگو و خصوصیات یک لوگوی خوب

تعریف لوگو:

لوگو یک شناخت سریع ، الهام بلادرنگ ، ایجاد حس صداقت و اعتماد است و در عین حال می تواند برعکس همه این ها هم باشد . لوگو معرف شرکت و تجارت شما و یا خدمتی است که ارائه می دهید . معمولا لوگوها از نوشتار ، فرم ، رنگ و حجم تشکیل می شوند .

لوگوی خوب عبارت است از یک لوگوی ممتاز ، اختصاصی ، کاربردی و در عین حال ساده  . پنج ویژگی اصلی را می توان برای یک لوگوی خوب نام برد :

سادگی      ماندگاری در ذهن        قدیمی نشدن به مرور زمان       همه منظوره بودن       مرتبط بودن

خصوصیات یک لوگو خوب

هر آرم خوب برای اینکه در انجام وظیفه ی خود موفق آمیز عمل کند از تعدادی ویژگی ها برخوردار می باشد:

  • سنخیت: باید ارتباط مستقیمی بین نام تجاری و نوع کسب و کار برقرار باشد
  • معنی: متناسب با برداشت مخاطب و ارتباط معنایی مستقیم با موضوع هدف
  • پایداری: باید قدرت پایداری در طی زمان و تحمل مد های مختلف را داشته باشد
  • انعطاف پذیری: لوگو شما باید پتانسیل کاربردی در بسیاری از زمینه های مختلف را داشته باشد:
    • قابلیت ارائه به صورت سیاه و سفید و همچنین تمام رنگی
    • قابلیت ارائه به صورت آنلاین و قابل چاپ
    • قابل تغییر در مقیاس بدون تغییر در ظاهر لوگو
    • قادر به حقوق مالکیت خود از نظر قانونی 

 برچسب ها

لوگو و خصوصیات یک لوگوی خوبلوگوطراحی لوگولوگوی خوبلوگوی قویخصوصیات برندبرندبرندینگطراحی گرافیک

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات: