تعریف و ويژگي هاي يک برند خوب

 تعریف برند :

تعریف انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) برای برند چنین است: " یک نام تجاری(اصطلاح حقوقی بکار رفته برای Brand) یک نام ، اصطلاح ، علامت ، نشان یا طرح یا ترکیبی از این هاست که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها یا خدمات رقبا به کار می رود ." به طور خلاصه نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده می شود. یک نام تجاری در حقیقت تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از ویژگی ها ، مزایا و خدمات خاصی به خریداران است. به هر روی تا زمانی که یک محصول / خدمت دارای وجه ممیزه مشخصی نباشد نمی توان به سادگی آن را برند نمود و این برند را به گونه ای پایدار پاسداشت. این تمایزها می تواند کارکردی منطقی یا ملموس و یا حتی غیرملموس داشته باشد .بیشتر نام های تجاری ضامن سطح معینی از کیفیت اند. اما یک نام تجاری می تواند سمبل موارد پیچیده تری هم باشد مانند : ماهیت محصول ، شخصیت محصول ، فرهنگ استفاده ازمحصول و شخصیت استفاده کننده از محصول. برندها دارایی های نامشهود شرکت ها هستند که باعث افزوده شدن ارزش نهایی محصول نزد مشتریان شده و برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده سهام می کند و باعث افزایش درآمد شرکت می شود.

یک برند در واقع به شدت متاثر از هویت بصری محصولات / خدمات و محل ارائه و چگونگی ارائه می باشد. 

خصوصیات یک  برند خوب :

  • به شکل محسوسی متمایز است
  • به سادگی تبلیغ میشود
  • دارای منش و شخصیتی دائمی است
  • فرهنگ ایجاد می کند
  • ساده اما جذاب است
  • طبق یک پشتوانه عظیم فکری خلق می گردد
  • قابلیت ثبت و حمایت قانونی دارد
  • حاوی پیامی از هدف تولید محصول ، کیفیت ، ارزش ها ، موارد استفاده و طرز عمل آن است
  • می تواند خود را با شرایط مختلف وفق دهد
  • خوش آهنگ است
  • برای اثر گذاری بیشتر با یک خصیصه انسانی همراه میگردد
  • اقتصادی بوده و قابلیت تولید مجدد و تکثیر دارد
  • نامی ساده ،کوتاه و دارای تلفظ  آسان دارد که  بخاطر  سپردنش آسان است
  • اصیل  و اورژینال است
  • نام برند خوب به چندین گونه تلفظ نمیشود
  • تصویر خوبی در ذهن مخاطبش ایجاد می کند
  • فاقد تاریخ مصرف است
  • عملکرد برند خوب به صورت دائمی و در فواصل زمانی منظم بررسی میشود

 

 

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات: