انواع لوگو

انواع دسته بندی لوگو

چهار نوع اساسی از لوگو یا آرم وجود دارد: 

لوگوی  تصویری: لوگو های آیکونی و نمادین تصاویری واضح و در عین حال ساده هستند که سمبل شرکتی خاص و یا محصولی می باشند. آنها با استفاده از تصاویر، نماینده انتقال واضح و یا انتزاعی از سازمان شما می باشند. لوگو های سمبلیک نسبت به لوگوتایپ ها غیرمستقیم تر می باشند، اما میدان را برای تفسیر گسترده تر از آنچه یک سازمان در حوزه فعالیت دارد باز میگذارند

به منظور اینکه یک لوگو سمبلیک واقعا موثر باشد، باید با این اصول مطابقت داشته باشد

  • بلافاصله قابل تشخیص باشد
  • به یاد ماندنی باشد
  • قابل وضوح در اندازه های کوچک تکثیر باشد
  • بطبع گویا باشد، چه واقعی و چه انتزاعی
  • قابلیت ارائه به صورت تک رنگ و رنگی را داشته باشد
     
    لوگوی تایپلوگوتایپ به طور معمول در صنعت طراحی به عنوان یک "لوگوی نوشتاری" شناخته شده است، شامل نام شرکت یا تجاری ارائه شده با نوعی فونت منحصر به فرد می باشد. انواع فونت در هزاران شکل ممکن، اندازه و سبک مختلف موجود می باشد و هر کدام انتقال دهنده برداشتی متفاوت بر مخاطب ان در نظر گرفته شده می باشد. فونت های خطی بیانگر حس رسمیت و پالودگی می باشند. فونت های ضخیم بیانگر قدرت، و فونت های مورب انتقال دهنده حس حرکت یا جنبش می باشند. نوع نوع فونت نیز می تواند شامل دست نوشته، کارکتر یا سمبل هایی باشد و به طریقی طراحی شود که علاقه مخاطبین را جذب نماید. همچنین می توان تصاویر را به صورت لوگوتایپ جهت تاثیر بیشتر طراحی نمود. اولویت اول در انتخاب یک لوگوتایپ خوانایی و سهولت آن در تشخیص می باشد، حتی زمانی که به اندازه مورد نیاز برای طراحی کارت ویزیت کوچک می شود.

 

   لوگوهای ترکیبیترکیبی از گرافیک با متن که نشانگر برند تجاری است که شما برای شرکت و یا سازمان خود درنظر گرفته اید. متن اختصاری به همراه یک آیکون یا سمبل می توانید ، مکمل خوبی برای ارائه تجارت شما باشد. لوگوهای ترکیبی به صورت جدا و یا متصل طراحی می شوند.

  لوگوهای انتزاعی- طراحی لوگو بر اساس اشکال انتزاعی

                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات: