چهار نوع اساسی از لوگو یا آرم وجود دارد:
لوگوی تصویری: لوگو های آیکونی و نمادین تصاویری واضح و در عین حال ساده هستند که سمبل شرکتی خاص و یا محصولی می باشند. آنها با استفاده از تصاویر، نماینده انتقال واضح و یا انتزاعی از سازمان شما می باشند. لوگو های سمبلیک نسبت به لوگوتایپ ها غیرمستقیم تر می باشند، اما میدان را برای تفسیر گسترده تر از آنچه یک سازمان در حوزه فعالیت دارد باز میگذارند.
به منظور اینکه یک لوگو سمبلیک واقعا موثر باشد، باید با این اصول مطابقت داشته باشد:
- بلافاصله قابل تشخیص باشد
-
به یاد ماندنی باشد
- قابل وضوح در اندازه های کوچک تکثیر باشد
- بطبع گویا باشد، چه واقعی و چه انتزاعی
- قابلیت ارائه به صورت تک رنگ و رنگی را داشته باشد
لوگوهای ترکیبی – ترکیبی از گرافیک با متن که نشانگر برند تجاری است که شما برای شرکت و یا سازمان خود درنظر گرفته اید. متن اختصاری به همراه یک آیکون یا سمبل می توانید ، مکمل خوبی برای ارائه تجارت شما باشد. لوگوهای ترکیبی به صورت جدا و یا متصل طراحی می شوند.
لوگوهای انتزاعی- طراحی لوگو بر اساس اشکال انتزاعی