ارزش برند شما چه قدر است ؟

ارزش برند کوکاکولا

آیا می توانید یک ارزش دلاری - یا ریالی - بر روی برند شرکت خود بگذارید؟ شما مطمئنا می توانید این کار را امتحان کنید. برای بعضی شرکت ها ، این تخمین ها حیرت انگیز هستند. 

اینتربرند (Interbrand) ، شرکت مشاوره در برند ، به طور معمول فهرست 100 برند برتر جهانی را بر اساس ارزش آن ها منتشر می کند. امروز برند رهبر، شرکت کوکاکولا با ارزش برند تقریبا 70 میلیارد دلار (از 120 میلیارد دلار ارزش کل سهام شرکت در بازار) است که بیش از 60% ارزش کل سهام شرکت در بازار به برند آن مرتبط است. رو به پایین فهرست در میانه ی آن، شرکت زیراکس با ارزش برند 6 میلیارد دلار - مقدار بسیار زیاد 93% ارزش کل سهام شرکت در بازار- قرار دارد.

اگر ارزش برند شرکت بخش چنین بزرگی از دارائی های آن است، پس چرا در ترازنامه فهرست نمی شود؟ سوالی بجاست. اما با این حال شرکت ها درباره این موضوع تعمق و تفکر کردند. آنها هم اکنون از ارزش برند های خود به عنوان ابزاری برای کسب منابع مالی، قیمت گذاری معاملات اعطای جواز، ارزیابی ادغام ها و تصاحب ها، ارزیابی خسارات دعاوی حقوقی، و توجیه قیمت سهام استفاده می کنند.

ضرب المثلی قدیمی در کسب و کار وجود دارد : «آنچه اندازه گیری می شود، انجام می شود» در حالی که برند ها سنجش پذیرتر می شوند، شرکت ها بر شیوه هایی تمرکز می کنند تا ارزش خود را افزایش دهند.

یک روش، پیگیری مثال مطرح شده برای پول رایج است: از طراحی برای ترغیب و تشویق به اعتماد استفاده کنید.

* توضیح : تدوین مطلب فوق مربوط به زمانی است که برند کوکاکولا بیش از 10 سال متوالی در صدر جدول برترین برند های جهان حضور داشت . اما در تازه ترین رده بندی وبسایت اینتربرند ، رتبه نخست جدول به برند اپل(Apple) تعلق دارد  و پس از آن ، برند گوگل (google) در رتبه دوم ایستاده و برند کوکاکولا رتبه سوم این رده بندی جهانی را از آن خود کرده است. مطلب فوق صرفا جهت آشنایی و درک بهتر ارزش افزوده برند تدوین شده و نام بردن از برند کوکاکولا صرفا جنبه مثال دارد. 

www.interbrand.com

 برچسب ها

برندارزش برندطراحی برندارزش افزودهبرندهای برتربهترین برندهای جهانطراحی لوگوبرندینگارزش گذاری برندرنکینگ برند

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات: