تاریخچه و مفهوم لوگو ی خودروها (قسمت دوم)

در ادامه مطلب تاریخچه و مفهوم لوگو ی خودروها (قسمت اول)، این هفته به معرفی سه خودروساز منتخب آمریکایی و سه خودرو ساز ژاپنی خواهیم پرداخت.

فورد  |   Ford

کمپانی فورد در سال 1903 توسط آقای هنری فورد با همکاری برادران دوج در دیترویت تاسیس گردید. در آن زمان، محصولات کمپانی فورد بالغ بر 50 درصد از خودروهای آمریکا را تشکیل می دادند. ساخت فورد مدل T تحول عظیمی در زمینه خودرو و خط تولید آن زمان بود. جالب است بدانید که برف  پاک کن عقب خودرو برای اولین بار توسط کمپانی فورد در سال 1940 مورد استفاده قرار گرفت. آرم ( لوگو ی ) فورد با زمینه آبی نیز اولین بار در سال 1928 مورد استفاده قرار گرفت که بیش تر به دایره شبیه بود تا بیضی. آرم ( لوگو ی) کنونی فورد از سال 2003 بر روی محصولات کمپانی نصب گردیده است.


 

کادیلاک  |   Cadillac

کادیلاک که از قدیمی ترین خودروسازان آمریکایی می باشد، در سال 1902 توسط آقای هنری للاند (Henry Leland) تاسیس شد. "للاند" نام کادیلاک را از آقای آنتونی دلاموته، معروف به سر کادیلاک، موسس شهر دیترویت برگرفت. آرم ( لوگو ی) کادیلاک نیز نشان خانواگی آقای کادیلاک می باشد.

 

شورولت   |   Chevrolet

در اصل کمپانی شورولت در سال 1911 توسط لوئیس شورولت و ویلیام سی دورانت (موسس جنرال موتورز) تاسیس گردید. جالب است بدانید که آقای دورانت در سفری که در سال 1907 به فرانسه داشتند، طرح کاغذ دیواری اتاق هتلش نظر وی را جلب کرد و چند سال بعد یعنی در سال 1913، این طرح را به عنوان لوگو ی کمپانی برگزید.

 

تویوتا   |   Toyota

تویوتا توسط آقای Sakichi Toyoda در سال 1933 از یک کارخانه نساجی شروع به کار کرد و در سال 1937 به تولید خودرو روی آورد. این کمپانی یازدهمین کارخانه بزرگ دنیا بوده و بر اساس آمار، تا سال 2012، تعداد 200 میلیون خودرو تولید کرده است. گفته می شود دلیل این که به جای تویودا، نام "تویوتا" را برای کمپانی بر گزیده  اند این است که اولاً تلفظ آن آسان تر است و ثانیاً اعتقاد به خوش یمن بودن آن دارند. چراکه برای نوشتن کلمه تویوتا، باید هشت بار قلم را از روی کاغذ برداشت و در فرهنگ ژاپنی، هشت، عددی خوش یمن است. با کمی توجه در لوگو ی این شرکت تمام حروف تشکیل دهنده کلمه TOYOTA را می توانید ببینید. البته این لوگو مفهوم ضمنی دیگری نیز دارد و آن این است که دو بیضی کوچک نشان دهنده قلب مشتری و قلب کمپانی و بیضی بزرگ که این دو را احاطه کرده است، نشان ارتباط و اعتماد این دو به هم است.

 

میتسوبیشی   |   Mitsubishi

کمپانی میتسوبیشی در سال 1870 با کشتیرانی فعالیت خود را آغاز نمود و در سال 1917 اولین خودروی خود را تولید کرد. لوگو ی این کمپانی متشکل از سه لوزی است که بر گرفته از شکل پره عقب کشتی می باشد. البته به اعتقاد برخی، این سه لوزی بیانگر سه الماس بوده و اشاره به ارزش همچون الماس خودروهای میتسوبیشی دارد.

 

سوبارو   |   Subaru

این کمپانی در سال 1953 تاسیس گردید. لوگو ی سوبارو که متشکل از شش ستاره است، در اصل نماد ستارگان شش عددی خوشه پروین در صور فلکی می باشد که در زبان ژاپنی به آن  "موتسوباروشی" می گویند. همان طور که مشاهده کردید، در پس هر کدام از این لوگو ها داستانی نهفته است. به نظر شما مفهومی ترین لوگو و زیباترین لوگو ها کدام هستند؟




 برچسب ها

تاریخچه مفهوم لوگو ی خودرو (قسمت دوم)لوگوطراحی لوگوآرمبرندخودروهای لوکسماشین لوکسمفهوم لوگومفهوم برندخودرواتومبیلماشیناتومبیل لوکسمعنی برندمعنی لوگو

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات: