طراحی لوگو پنبه ریس

عنوان لوگو : پنبه ریس

زمینه فعالیت : تولید لباس زیر مردانه

این لوگو برای یک برند تجاری و در قالب لوگوتایپ + لوگو ی تصویری طراحی شده . از ضروریات طراحی لوگو و لوگوتایپ برای برندهای تجاری ، خوانا و جذاب بودن است که این موضوع در طراحی این لوگو کاملا لحاظ شده است. لوگوتایپ این برند دو زبانه بوده و هم به زبان فارسی و هم انگلیسی طراحی و اجرا شده . در لوگوتایپ های دو زبانه ضرورت یکسان بودن لوگوتایپ در هر دو زبان بسیار اساسی می باشد . از این رو این دو لوگوتایپ با استفاده از فرم های یکسان و مشترک طراحی شده اند که هم در لوگوتایپ فارسی و هم انگلیسی ، در تمام حروف ، یکدست می باشد.

برای طراحی لوگو ی تصویری این برند از تصویر خلاصه شده و گرافیکی یک قوزه پنبه استفاده شده . این شکل با استفاده از ترکیب سه شکل هندسی دایره ایجاد شده که تلفیق مناسبی این سه دایره ، شکل قوزه پنبه را ایجاد نموده . خطی که از لوگوتایپ ادامه پیدا کرده و به دور لوگو ی تصویری کشیده شده ، باعث ایجاد ارتباط لوگو ی تصویری و لوگوتایپ شده و این تلفیق به استحکام فرم کلی لوگو کمک کرده است. 

همانطور که مشخص است در تمامی لوگو (هم لوگوتایپ و هم لوگو ی تصویری) از خطوط و فرمهای منحنی استفاده شده که با زمینه فعالیت برند مزبور هماهنگ است و القا کننده نرمی ، لطافت، پاکی و ارزشمند بودن است. 

در رنگ بندی این لوگو ، از رنگ طبیعی قوزه پنبه استفاده شده و رنگ سفید در این لوگو بعنوان فضای خالی و خنثی بکارگیری نشده بلکه خود دارای ماهیت و مفهوم اساسی می باشد که به نوعی رنگ قالب لوگو شده است. همچنین رنگ سبز برای کاسبرگهای قوزه پنبه بکار رفته . البته در طبیعت رنگ این کاسبرگها به رنگ قهوه ای روشن و متمایل به رنگ خاکی می باشد ولی از آنجا که استفاده از رنگ سبز در مفهوم این لوگو ضروری بود، این بخش از لوگو ی تصویری به رنگ سبز طراحی شده است. نوشتار (لوگوتایپ) برند نیز به رنگ بنفش متمایل به صورتی در نظر گرفته شده تا علاوه بر جذابیت بصری ، القا کننده شیک بودن و ارزشمند بودن محصول می باشد.

طراحی لوگو ی پنبه ریس با لوگوتایپ انگلیسی

طراحی بسته بندی محصولات پنبه ریس توسط آتلیه خلاقیت و گرافیک Onlogo

 

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تصویر امنیتی