طراحی لوگو پارس

عنوان لوگو : پارس

زمینه فعالیت : فروش جاروبرقی های صنعتی

طراحی لوگو ی این برند در قالب ترکیبی انجام شده است . طراحی لوگوتایپ + لوگو ی تصویری

همانطور که مشخص است ، در طراحی لوگوتایپ فارسی این برند، از تکنیکی استفاده شده است که در نگاه اول ، این لوگوتایپ تداعی کننده یک کلمه انگلیسی باشد . با توجه به اینکه برند پارس ، وارد کننده و توزیع کننده محصول خود است، در جلسات مشاوره قبل از طراحی هویت بصری ، و به پیشنهاد سفارش دهنده به این نتیجه رسیدیم که این لوگو باید علاوه بر اینکه نمادی از نقوش اصیل ایرانی داشته باشد، به نوعی تداعی کننده برندهای خارجی نیز باشد . از این رو کلمه پارس به نوعی طراحی شده که با استفاده از خط ها و فرمهای حروف انگلیسی، در نگاه اول تداعی کننده‌ی یک کلمه انگلیسی باشد و  سپس بعنوان یک کلمه فارسی خوانده شود. 

همچنین نماد تصویری خلاصه شده و گرافیکی شده از یک گل نیلوفر آبی ، که نمونه های آن در نقوش برجسته تخت جمشید به وفور دیده می شود و به نوعی جزو نماد های باستانی فرهنگ و تمدن ایران است، بعنوان المان اصلی هویت بصری این برند در نظر گرفته شد و به همراه لوگوتایپ آن طراحی شد . 

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تصویر امنیتی