طراحی لوگو انجمن صنفی کارفرمایی متخصصین ماساژ خراسان رضوی

طراحی لوگوی انجمن صنفی کارفرمایی متخصصین ماساژ خراسان رضوی

در طراحی لوگو ( علامت تجاری )  این انجمن، از تلفیق المان ها و نماد های بصری بسیار مناسبی استفاده شده. همانطور که میدانید ، برای پیدا کردن یک مابه ازاء تصویری ( نماد بصری ) برای یک موضوع ، معمولا طراحی می باید سراغ اصلی ترین و اساسی ترین آبجکت های مورد استفاده در زمینه فعالیت آن برند برود . بعنوان مثال وقتی در باره طراحی لوگو برای یک نانوایی صحبت می کنیم، مسلماً اولین نمادهای بصری که به ذهن خطور می کند، نان، خوشه گندم ، کیسه آرد ، مزرعه و ... هستند . اینها مستقیم ترین نمادهای بصری با موضوع نانوایی هستند . اما یافتن نماد بصری برای برند ی که ما به ازاء تصویری مشخصی ندارد، کمی مشکل تر است . از اینرو در طراحی لوگو ی فوق سعی شده از نمادی استفاده شود که بطور مشترک در دو ماهیت اصلی این برند مشترک باشد. انتخاب نماد بصری « دست » خلاقانه ترین و ایده آل ترین نماد برای این طراحی لوگو می‌باشد؛ که هم ماهیت «انجمن» و هم ماهیت تخصصی «ماساژ» را به خوبی القاء می کند. استفاده از دو دست که خطوط آنها مکمل یکدیگر است، به نوعی القاء کننده نماد اتحاد و سمبل نمادین انجمن است.  همچنین انگشتان و کف دست، ابزار اصلی متخصصین « ماساژ » است که در این لوگو با خطوط منحنی و نرمی شکل گرفته که به ماهیت تخصصی انجمن کمک بیشتری می کند.

نکته قابل توجه و مهم دیگر در طراحی لوگو ی فوق ، تلاش طراح برای استفاده از فرم معروف «یین و یانگ  » است . تفسیر و ماهیت اصلی این لوگو طولانی تر از گنجایش در این مطلب است ، اما بعنوان نمادی شرقی و معنوی که گاها با ورزش ها و هنرهای رزمی شرقی در آمیخته ، سمبلی از حس آرامش ، معنویت، ریلکسیشن و ... است که این ماهیت ، بسیار نزدیک به ماهیت اصلی انجمن مزبور می باشد. از این رو در تلفیق دو دست نمادین در لوگو ی انجمن ، بر ساختار و قالب این نماد (یین و یانگ) تکیه شده است.

ویرایش شده در تاریخ 2017-06-09

توسط : javadshahri

امتیاز : 6

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تصویر امنیتی