برندسازی احساسی " Emotional Branding "

آیا برند سازی احساسی ( Emotional Branding ) نتیجه بخش است؟
ابتدا مفهوم برند سازی و اهمیتی که باعث میشود نقش مهم بر زندگی مشتریان آن برند ایفا کند،حسی که به مشتریانش القا میکند.
داشتن لوگو یا نشان تجاری در ابتدا، شعار و طرح و رنگ از موارد مهم و در ابتداست.


برندسازی احساسی

حال برند سازی (برندینگ) احساسی ( Emotional Branding )
درگیر کردن احساس مشتریان و ایجاد حس وفاداری نسبت به آن برند
و خرید بارها و بارها و تکرار آن از یک برند
ایجاد احساسات قوی در تبلیغ یک برند برای شنونده آن تبلیغ و درگیر کردن احساساتشان باعث ماندگاری طولانی آن برند در ذهن میگردد.
مثل گریه کردن،خندیدن و یا عصبانی کردن
در گیر کردن احساسات و هیجان به خصوص ،روشی موثر در تبلیغات میباشد.۳۰٪ خریدها محصول منطق و ۷۰٪ بر اساس هیجان صورت میگیرد،پس میتوان با تکیه بر این اصول استراتژی لازم جهت برند سازی را تبیین نمود.
مثال: المپیک  ۲۰۱۶ ،تبلیغات PG ،تشکر و قدردانی از مادرانشان توسط المپیکیها و این درگیر کردن احساسات قوی ،گامی موثر در برند سازی این برند بود.
داستان پردازی و درگیر کردن احساسات مشتری در ۳۰ ثانیه ابتدایی موضوعی مهم و موثر است. میتواند داستان مثبت و یا حتی منفی باشد.میتواند از جنس ترس باشد مثلا از دست دادن چیزی که قلبا میخواهند داشته باشند.
و یا ایجاد حس گناه اینکه مثلا شما به اندازه کافی برای خانواده خود وقت نمی گذارید. پس یک داستان احساسی و یک داستان بازاریابی با هم متفاوت هستند زیرا داستان بازاریابی در خود هدفی را داراست. هدفی روشن و منطقی که داستان فقط ابزاری برای رسیدن به آن هدف مهم محسوب میشود.

برندسازی احساسی
نکته مهم دیگر، به روز رسانی و تغییر در داستان یک تبلیغ است. باید داستان به روز شود و همراه تغییر زمان تغییر کند. مثال کوکا کولا در سال ۲۰۱۴: به تصویر کشیدن فرهنگهای مختلف آمریکا با سرود آمریکا البته آمریکای امروزی، یعنی پیامی که کوکا کولا همیشه به آن اهمیت داده است (اصالت ،تقسیم شادی و آمریکاست)
هدف یکی و تفاوت در ایده و اجراست،تطبیق ‌پیام کوکا کولا طبق قرن ۲۱
نمونه روشن دیگری از برند سازی احساسی شرکت اپل میباشد که در سال ۱۹۹۰ در سرازیری و ورشکستگی با تکیه بر این استراتژی تبدیل به یک ابر قدرت فن آوری موفق گردید.
پس اگر برندی رابطه احساسی با یک مشتری برقرار کندبعید است مشتری به دنبال رابطه جدیدی باشد.همچنین در برندسازی احساسی می توان الای، پمپرز، پپسی، مرسدس بنز و گوگل را نام برد.

 

نتیجه:

ابتدا بدانیدبا چه داستانی و با چه هدفی می خواهید احساس مشتریتان را درگیر کنید. آیا میخواهید و میتوانید حس خاصی در مشتری ایجاد کنید ؟
ولی لازم است بدانیم که برندسازی احساسی زمانبر بوده و دقت و توجه بسیار بالایی برای موفقیت برند می طلبد.

 

تاریخ نگارش :  2017-06-09

نگارنده : javadshahri

امتیاز : 8

 برچسب ها

برندسازی احساسیبرندبرندسازیبرند سازیتبلیغاتلوگوعلامت تجارینشانتجارینشان تجاریاحساسیمشتریکوکاکولااپلمرسدس بنزالمپیکEmotional Brandingbrandingbrandبرندینگ

شما هم می توانید در مورد این مطلب نظر دهید.
تشخیص دهنده ربات: